Het lijkt erop dat je onze cookies nog niet hebt geaccepteerd. Klik hier om de cookies te aanvaarden en deze inhoud te bekijken.
Bij scholengroep !mpact gaan we voluit voor durven, doen, eruit leren en inspireren. 💪 Impact hebben is ons ding. Onze scholen, voorzieningen en het CLB maken indruk door in te zetten op werkplezier, waardering, levenslang leren en een warme bedrijfscultuur. Onze ambitie is om iedereen te laten excelleren 🚀, zowel leerlingen als collega’s. We zijn trots op hen omdat ze er elke dag staan met de nodige durf, actie, leergierigheid en inspiratie.
Ben jij ook op zoek naar impact?
Ben jij een bevlogen onderwijsmaker en heb jij leiderschapsskills die impact maken? Fijn, dan is de ideale match in de maak. 😊 Basisschool ONS Van Maerlantstraat (Blankenberge) is namelijk op zoek naar een nieuwe directeur die met visie, daadkracht en een warm hart samen met ons verder bouwt aan een school waar elke leerling, ouder en medewerker zich gezien en gehoord voelt. Je stuurt de school in al zijn facetten: van de dagelijkse werking tot in strategische keuzes.
Het gaat om een voltijdse, waarnemende directeursfunctie met ingang op 1 september 2025.
Over ONS
ONS basisschool Van Maerlantstraat is een warme basisschool aan de kust. In een groene leeromgeving op een levendige campus bieden we dagelijks een tweede thuis aan zo’n 120 kleuters en 250 lagere schoolkinderen. In de derde graad brengen we kinderen uit twee basisscholen samen: dat maakt van onze school een verbindende spil in de schoolloopbaan van elk kind.
We zijn een school waar traditie en innovatie elkaar ontmoeten. We bieden duidelijke, heldere, herkenbare structuren én maken doordachte keuzes in innovatieve aanpakken die het leren versterken.
Onze visie is stevig verankerd:
● Warm, open en nabij: we omarmen diversiteit en bieden elk kind een warme tweede thuis. We werken actief aan zachte overgangen van kleuter naar lager en van lager naar secundair, binnen de campus waar dus ook een middelbare school gevestigd is.
● Hedendaags onderwijs, waar traditie en innovatie hand in hand gaan.
● Flexibel en kritisch denken: we ondersteunen kinderen om te groeien tot respectvolle, verantwoordelijke mensen.
● Verbindend onderwijs: onze baseline ‘samen groot’ is voelbaar in alles wat we doen — samen leren, samen leven, samen groeien.
Onze sterktes:
● Een krachtige en taalrijke leeromgeving, binnen én buiten.
● Sterk leesonderwijs.
● Maximale kansen voor élk kind, ondersteund door een stevig netwerk.
● Een stabiel, geëngageerd en leergierig team met zin voor verantwoordelijkheid.
● Gelijkwaardigheid: tussen kinderen, leerkrachten en scholen van ONS.
Meer info over de school via https://www.bsvanmaerlantstraat.be .
We zoeken een schoolleider die het verschil maakt — niet alleen voor de school, maar voor elk kind. Je bent iemand die:
● het grotere geheel ziet en tegelijk ook ruimte maakt voor elk individu;
● een duidelijke en gedragen visie op kwaliteitsvol onderwijs en verbindend leiderschap ontwikkelt en uitdraagt;
● thuis is in het kleuter- én lager onderwijs en de inhoudelijke + didactische speerpunten (zoals taalontwikkeling, lezen, 4-sporenbeleid… ) mee kan dragen;
● zichtbaar en aanspreekbaar is: voor ouders, leerlingen én teamleden;
● zorg draagt voor het hele team: van onderwijzend personeel tot MVD-personeel, opvangverantwoordelijken…
● netwerken uitbouwt met het lokale bestuur, scholengemeenschap, partners in zorg en welzijn;
● kansen ziet om teams en scholen te verbinden binnen het grotere ONS-verhaal;
● managing skills combineert met mensgericht leiderschap, o.a. op vlak van personeelsbeleid en leerlingenrekrutering.
Een diploma (master of bachelor) met GPB (getuigschrift pedagogische bekwaamheid) strekt tot aanbeveling.
Kandidaten met een vormingsattest directeur van het GO! krijgen voorrang (zie selectieprocedure).
Je vindt verder in bijlage volgende documenten die uitgebreid info geven over de functie van een directeur in scholengroep !mpact:
- functiebeschrijving directeur basisonderwijs !mpact
- competentieprofiel directeur !mpact.
Bij ONS bieden we jou...
● Een sterke school met een positieve doorlichting en groeiend leerlingenaantal.
● Een groene long aan zee, waar de zeebries en meeuwen je in de ochtend begroeten en waar je dus elke dag begint met een vakantiegevoel.
● Een team dat stevig in zijn schoenen staat én openstaat voor nieuwe input.
● Begeleiding door huidig directeur Lindly Van Reck: zij ondersteunt je met haar ervaring als directeur én vanuit haar nieuwe rol als directeur coördinator basisonderwijs binnen !mpact.
● Een sterk zorgteam (kleuter, 1e-2e graad, 3e graad) en een betrouwbare administratieve ondersteuning.
● Collega-directeurs bij ONS die samen met jou vormgeven aan sterk onderwijs in GO! Blankenberge.
● Een duidelijk draaiboek als houvast, met alle ruimte om zelf verder te bouwen aan verbindend sterk onderwijs.
Bij !mpact bieden we jou graag volgende zaken:
Het gaat om een voltijdse, waarnemende directeursfunctie met ingang op 1 september 2025.
We geven je de nodige coaching en ondersteuning vanuit de scholengroep zodat je je snel thuis voelt bij !mpact. Als directeur sta je er nooit alleen voor. Zo word je o.a. begeleid door onze codi bao Karel Delheye. “Voor onze directies hebben we het nooit te druk. Zij zijn onze prioriteit!” Tijdens je eerste jaar nodigen we je bv. ook uit op onze gezellige jobcafés waar je ervaringen kan uitwisselen met andere nieuwe directies.
Scholengroep !mpact gaat prat op een warme organisatiecultuur, waarin een leuke teambuilding en de nodige kwinkslagen nooit ver weg zijn. We vieren bovendien successen met elkaar en maken een feestje van de dingen die we doen. 🎉 We zijn trots op zowel onze leerlingen als onze collega's omdat ze er elke dag staan met de nodige durf 💪, actie, leergierigheid en inspiratie 💡.
We bieden tal van opleidingsmogelijkheden, want levenslang leren dragen wij hoog in het vaandel. 🎓️ Surf alvast eens naar ons intern opleidingshuis www.casaimpact.be .
Voel jij je geroepen om mee te schrijven aan ONS verhaal?
Solliciteren met cv en motivatiebrief kan tot en met zondagavond 10 augustus 2025 via onze jobsite www.opzoeknaarimpact.be .
Hoe de procedure precies verloopt, vind je in bijlage.
- De motivatiegesprekken (fase 1) vinden plaats op woensdagvoormiddag 13 augustus tussen 9u en 12u. Dit zal een online gesprek zijn van 20 à 30 minuten met Pieter De Winne, algemeen directeur, en onze externe rekruteringspartner.
- De interviews (fase 2) vinden plaats op donderdag 21 augustus vanaf 10u30 op de hoofdzetel van de scholengroep, Gistelse Steenweg 294, 8200 Brugge. Kandidaten worden persoonlijk op de hoogte gebracht hoe laat ze worden verwacht en welke voorbereiding hieraan nog vooraf gaat.
- Wie doorgaat naar de laatste ronde (fase 3), sturen we naar het assessment op maandag 25 augustus.
Gelieve alvast rekening te houden met deze data.
Bij vragen over deze vacature kan je terecht bij Siska Messeeuw, HR-medewerker scholengroep !mpact. Contact opnemen kan via siska.messeeuw@scholengroepimpact.be .
Wij en onze partners gebruiken cookies om informatie op je apparaat op te slaan en te raadplegen. Zo kunnen we je gebruikerservaring verbeteren en relevante content en gepersonaliseerde advertenties tonen.
Je kan de cookies accepteren, beheren of afwijzen. Je kan deze popup via de cookieknop links onderaan op elk moment opnieuw openen om je voorkeuren aan te passen. Voor meer informatie lees je onze <a href=":link" target="_blank">cookie policy</a>.
Jobtoolz verzamelt anonieme gegevens voor het verbeteren van de gebruikerservaring. Lees hier het cookiebeleid van Jobtoolz.
Wij verzamelen met behulp van dit online sollicitatieplatform uw persoonsgegevens om kwaliteitsvolle aanwerving- en selectieprocessen mogelijk te kunnen maken.
Het verstrekken van deze persoonsgegevens is dan ook een noodzakelijke voorwaarde om het sollicitatietraject te doorlopen.
Bij de verzameling en verwerking van uw persoonsgegevens respecteren wij steeds de regelgeving inzake bescherming van persoonsgegevens, evenals de Algemene Verordening Gegevensbescherming (“AVG” of GDPR”).
Wie zijn wij?
Scholengroep Impact is een scholengroep, gevestigd in Gistelse Steenweg 294, 8000 Brugge.
Wij maken deel uit van het GO! Onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap. Dit is een openbare instelling met rechtspersoonlijkheid, opgericht bij decreet van 14 juli 1998. Het GO! is gevestigd in de Willebroekkaai 36 te 1000 Brussel en heeft ondernemingsnummer 0850.036.635. Verder in deze tekst wordt naar het GO! verwezen met de persoonlijk voornaamwoorden ‘wij’ of ‘ons’.
Als u vragen hebt over de manier waarop wij uw persoonsgegevens verwerken, kunt u contact opnemen met ons aanspreekpunt informatieveiligheid door uw vragen te mailen naar privacy@scholengroepimpact.be.
Wat zijn persoonsgegevens?
Persoonsgegevens zijn alle informatie over een geïdentificeerde of identificeerbare natuurlijke persoon. Dat is dus niet beperkt tot de identificatoren als naam, voornaam, telefoonnummer en andere gegevens aan de hand waarvan men op unieke wijze kan geïdentificeerd worden, maar omvat ook alle informatie over geïdentificeerde of identificeerbare personen.
Wanneer verwerken we persoonsgegevens?
Wij verwerken alleen persoonsgegevens als dat noodzakelijk is om de taken die ons zijn toebedeeld, te kunnen verrichten. Wij verwerken de gegevens in overeenstemming met de bepalingen van de algemene verordening gegevensbescherming (AVG), en met de bepalingen van de federale en Vlaamse regelgeving over de bescherming van natuurlijke personen bij de verwerking van persoonsgegevens. Dit geldt ook voor de persoonsgegevens die we door derden laten verwerken.
Welke gegevens verwerken wij en waarom doen wij dat?
We verwerken uw persoonsgegevens voor onze taken van algemeen belang die zijn opgenomen in het Bijzonder decreet betreffende het gemeenschapsonderwijs van 14 juli 1998. In bepaalde gevallen legt de regelgeving de verwerking van persoonsgegevens rechtstreeks op. Een overzicht van alle onderwijsregelgeving vindt u terug op http://data-onderwijs.vlaanderen.be/edulex/. Voor andere verwerkingen zullen wij om uw toestemming vragen, tenzij de verwerking noodzakelijk is om uitvoering te geven aan een overeenkomst die u met ons heeft afgesloten.
Welke gegevens we verwerken is afhankelijk van de relatie die we met u hebben. In de meeste gevallen is dat de relatie leerling/onderwijsverstrekker of werkgever/werknemer. Concreet verwerken wij, afhankelijk van uw hoedanigheid mogelijk de volgende persoonsgegevens op basis van de volgende redenen :
U bent een leerling of diens ouder:
Wij hebben uw persoonsgegevens nodig om een leerlingenbestand aan te leggen ten behoeve van de organisatie van het onderwijs, het registreren van de studievooruitgang, bijhouden toets- en examenresultaten en deliberaties, het berekenen, factureren en innen van verschuldigde bedragen, communicatie met leerlingen en ouders en het behandelen van geschillen.
Daarenboven hebben wij uw gegevens nodig voor het begeleiden van leerlingen in hun cognitieve fysieke en psychische ontwikkeling en bij hun beroepskeuze.
Afhankelijk van de dienst bevatten deze dossiers identificatiegegevens, contactgegevens, financiële gegevens, leerloopbaangegevens, en/of medische gegevens.
U bent werknemer:
Wij hebben uw persoonsgegevens nodig voor de administratie van salarissen, en vergoedingen, de toepassing van de sociale wetgeving, evaluatie en opvolging en de planning van opleiding en loopbaan.
Afhankelijk van de dienst bevatten deze dossiers identificatiegegevens, contactgegevens, financiële gegevens, loopbaangegevens, opleidingsgegevens en/of medische gegevens.
U bent sollicitant:
wij hebben uw persoonsgegevens nodig voor aanwerving en selectie. Afhankelijk van de dienst bevatten deze dossiers identificatiegegevens, contactgegevens, financiële gegevens, loopbaangegevens, opleidingsgegevens en/of medische gegevens.
U bent (medewerker van een) leverancier:
nodig voor de opvolging van het contract met uw werkgever, het voldoen aan de fiscale en sociale verplichtingen, behandelen arbeidsongevallen. Afhankelijk van de dienst bevatten deze dossiers identificatiegegevens, contactgegevens, financiële en fiscale gegevens, loopbaangegevens, opleidingsgegevens en/of medische gegevens.
U bent bestuurder:
Wij hebben uw persoonsgegevens nodig voor de administratie van vergoedingen, de toepassing van de onderwijskundige en organieke regelgeving en opvolging en de planning van onze bestuursorganen. Afhankelijk van de dienst bevatten deze dossiers identificatiegegevens, contactgegevens, financiële gegevens, loopbaangegevens, opleidingsgegevens en/of medische gegevens.
U bevindt zich in een zakenrechtelijke relatie met het GO!:
Wij hebben uw persoonsgegevens nodig in het kader van zakenrechtelijke, contractuele en notariële wetgeving. Afhankelijk van de dienst bevatten deze dossiers identificatiegegevens, contactgegevens en financiële gegevens.
U bent ingeschreven voor een studiedag of ander door ons georganiseerd evenement:
Wij hebben uw persoonsgegevens nodig voor de organisatie van het evenement waaraan u deelneemt. Afhankelijk van de dienst bevatten deze dossiers identificatiegegevens, contactgegevens en financiële gegevens.
U bent een bezoeker van onze websites:
zie onze cookieverklaring
Hoe verzamelen en verwerken we uw persoonsgegevens?
We kunnen gegevens rechtstreeks bij u opvragen in een formulier of in documenten die u bij een formulier moet voegen, bijvoorbeeld bij inschrijving van één van onze instellingen.
Daarnaast vragen we gegevens op bij andere overheidsdiensten die er al over beschikken. We leven hierbij altijd de bepalingen na over de bescherming van natuurlijke personen bij de verwerking van persoonsgegevens, die in voorkomend geval op federaal of Vlaams niveau vastgelegd zijn.
Delen we uw persoonsgegevens mee aan anderen?
Voor bepaalde specifieke dienstverlening doen wij een beroep op derden, die in het kader van die dienstverlening bepaalde persoonsgegevens verwerken. Dit gebeurt steeds in het kader van een verwerkersovereenkomst waarin wij eisen dat zij uw persoonsgegevens verwerken op een wijze die strookt met de algemene verordening gegevensbescherming.
Daarenboven zijn we soms wettelijk of decretaal verplicht om uw persoonsgegeven door te geven of hebben overheidsdiensten het recht om bij ons gegevens op te vragen. Zo worden decretaal bepaalde leerlingengegevens overgemaakt aan het Vlaams Agentschap voor onderwijsdiensten. Worden uw persoonsgegevens doorgegeven buiten de Europese Unie?
Wij zorgen ervoor dat deze overdrachten stroken met de algemene verordening gegevensbescherming (AVG), en met de federale en Vlaamse regelgeving over de bescherming van natuurlijke personen bij de verwerking van persoonsgegevens.
Hoe worden uw persoonsgegevens beveiligd?
Wij nemen passende beveiligingsmaatregelen om misbruik van en ongeautoriseerde toegang tot uw persoonsgegevens te beperken. Wij hebben hiervoor een Informatiebeveiligingsbeleid. Zo zorgen wij ervoor dat alleen de noodzakelijke personen toegang hebben tot de gegevens, dat de toegang tot de gegevens afgeschermd is en dat onze veiligheidsmaatregelen regelmatig gecontroleerd worden.
Wat zijn uw rechten?
U kunt zich te allen tijde op de volgende rechten beroepen:
recht op inzage: u mag vragen welke gegevens van jou verwerkt worden en wie er toegang toe heeft, waarom wij deze persoonsgegevens nodig hebben of gebruiken en hoe lang ze bewaard worden;
recht op verbetering: indien u fouten in uw gegevens vindt, mag u vragen om dit aan te passen. U kan ook aanvullingen toevoegen aan uw gegevens;
recht op gegevenswissing: u kan vragen dat gegevens, die niet (meer) noodzakelijk zijn permanent en volledig verwijderd worden;
recht op beperking van de verwerking: indien u bezwaar hebt (zie verder) tegen de verwerking van bepaalde gegevens, kan u vragen om deze verwerking te stoppen;
recht op overdraagbaarheid van gegevens: indien u bepaalde gegevens wenst over te dragen naar een instelling, dan faciliteren wij dat (in de mate van het mogelijke);
recht om uw toestemming in te trekken: indien men u voor bepaalde verwerkingen de toestemming gevraagd heeft, kan u ten allen tijde kiezen om deze niet meer te verstrekken.
Als u de voorafgaande rechten wenst uit te oefenen, als u andere vragen heeft in verband met uw privacy, of als u het niet eens bent met de manier waarop we uw gegevens verwerken kan u hiervoor terecht op het e-mailadres privacy@scholengroepimpact.be of bij de centrale diensten van het gO8 op het e-mail adres dpo@g-o.be. Indien bij dergelijke vraag twijfels kunnen bestaan over uw identiteit zullen wij u verzoeken om een identiteitsbewijs, zodat uw gegevens niet worden meegedeeld aan iemand die er geen recht op heeft. Daarnaast kunt u een klacht indienen bij de bevoegde toezichthoudende autoriteit, de Vlaamse Toezichtcommissie voor de verwerking van persoonsgegevens.
Wijzigings- en aanpassingsbeleid
We hebben het recht om het beleid te wijzigen en aan te passen. Wijzigingen en aanpassingen melden we altijd via de website.
Disclaimer
Deze website is eigendom van Scholengroep Impact
Gistelse Steenweg 294
8200 Brugge
E-mail: privacy@scholengroepimpact.be
INTELLECTUELE EIGENDOMSRECHTEN
De inhoud van deze site, met inbegrip van de merken, logo’s, tekeningen, data, product- of bedrijfsnamen, teksten, beelden e.d. zijn beschermd door de intellectuele rechten en behoren toe aan Scholengroep Impact of rechthoudende derden.
BEPERKING VAN DE AANSPRAKELIJKHEID
De informatie op de website is van algemene aard. De informatie is niet aangepast aan persoonlijke of specifieke omstandigheden en kan dus niet als een persoonlijk, professioneel of juridisch advies aan de gebruiker worden beschouwd.
Scholengroep Impact levert grote inspanningen zodat de ter beschikking gestelde informatie volledig, juist, nauwkeurig en bijgewerkt zou zijn. Ondanks deze inspanningen kunnen onjuistheden zich voordoen in de ter beschikking gestelde informatie. Indien de versterkte informatie onjuistheden zou bevatten of indien bepaalde informatie op of via de site onbeschikbaar zou zijn, zal Scholengroep Impact de grootst mogelijke inspanning leveren om dit zo snel mogelijk recht te zetten. Scholengroep Impact kan evenwel niet aansprakelijk worden gesteld voor rechtstreekse of onrechtstreekse schade die ontstaat uit het gebruik van deze site.
De inhoud van de site (hyperlinks inbegrepen) kan ten allen tijde zonder aankondiging of kennisgeving aangepast, gewijzigd of aangevuld worden. Scholengroep Impact geeft geen garanties voor een slechte werking of tijdelijke (on)beschikbaarheid van de website of voor enige vorm van schade, rechtstreekse of onrechtstreekse, die zou voortvloeien uit de toegang tot of het gebruik van de website.
Scholengroep Impact kan in geen geval tegenover wie dan ook, op directe of indirecte, bijzondere of andere wijze aansprakelijk worden gesteld voor schade te wijten aan het gebruik van deze site of van een andere inzonderheid als gevolg van links of hyperlinks, met inbegrip, zonder beperking, van alle verliezen, werkonderbrekingen, beschadiging van programma’s of andere gegevens op het computersysteem, van apparatuur, programmatuur of andere van de gebruiker.
De website kan hyperlinks bevatten naar websites of pagina’s van derden, of daar onrechtstreeks naar verwijzen. Het plaatsen van links naar deze websites of pagina’s impliceert op geen enkele wijze een impliciete goedkeuring van de inhoud ervan.
Scholengroep Impact verklaart uitdrukkelijk dat zij geen zeggenschap heeft over de inhoud of over andere kenmerken van deze websites en kan in geen geval aansprakelijk gehouden worden voor de inhoud of de kenmerken ervan of voor enige andere vorm van schade door het gebruik ervan.
TOEPASSELIJK RECHT EN BEVOEGDE RECHTBANKEN
Het Belgisch recht is van toepassing op deze site. In geval van een geschil zijn enkel de rechtbanken van het arrondissement Setting not found bevoegd.
Wil je meer weten over het privacybeleid van Jobtoolz Klik hier